Robert Wall treedt toe tot Lazard Asset Management als hoofd Sustainable Private Infrastructure

NEW YORK, 26 juli 2021 - Lazard Asset Management (LAM) kondigde vandaag een uitbreiding aan van haar wereldwijde platform voor alternatieve beleggingen met de aanwerving van Robert Wall. De heer Wall treedt in oktober in dienst als Managing Director en Head of Sustainable Private Infrastructure en zal werkzaam zijn in Londen.

De heer Wall, die meer dan 20 jaar ervaring heeft in de groei van particuliere marktinvesteringsportefeuilles, investeringen in infrastructuurbedrijven en de oplevering van technische projecten, zal bij LAM een team samenstellen voor het beheer van een duurzame investeringsstrategie die zich richt op particuliere infrastructuurbedrijven. De strategie zal naar verwachting wereldwijd aan klanten ter beschikking worden gesteld.

"Klanten zijn in toenemende mate op zoek naar investeringen die een gediversifieerd rendement opleveren en die aantoonbare voordelen hebben voor de samenleving in lijn met een duurzamere wereld," aldus Ashish Bhutani, Chief Executive Officer van LAM. "Robert heeft uitgebreide ervaring met het investeren van kapitaal in alle subsectoren van de infrastructuuractivaklasse om sterke rendementen en verbeterde resultaten op het gebied van Environmental, Social en Governance te leveren."

"Duurzame particuliere infrastructuur heeft het potentieel om superieure beleggingsrendementen op lange termijn te leveren door actieve betrokkenheid bij werkmaatschappijen, en verbetert essentiële diensten voor klanten, werknemers en andere belanghebbenden," aldus Robert Wall. "Dit is een fantastische kans om klanten toegang te bieden tot private infrastructuurbeleggingen, naast de wereldwijde beleggingsmiddelen en expertise van Lazard Asset Management op het gebied van duurzaam beleggen."

De heer Wall was recentelijk partner en lid van het infrastructuurinvesteringscomité in particuliere markten bij Federated Hermes. Daarvoor was hij medeoprichter van het infrastructuurinvesteringsteam bij de Canada Pension Plan Investment Board. Hij begon zijn carrière als professioneel ingenieur.

20210726 Robert Wall Appointment - FINAL - GB.pdf

Serge Vanbockryck